تبلیغات
وب لژیون کمک راهنما مسافر امیرحسین - خلاصه سی دی تفکر ،تجربه،آموزش
سه شنبه 13 مهر 1395  06:32 ب.ظ
نوع مطلب: (خلاصه ی سی دی ها ،) توسط: مسافر کاظم

به نام قدرت مطلق الله


خلاصه سی دی تفکر ،تجربه،آموزش

تکامل عقل روی دانایی است و تمام مسائل انسان که در هستی وجود دارد. اعتیاد نیز وجود دارد ، ازدواج ، قضاوت ، شناخت در علوم و هر نوع مسئله‌ای که ما در نظر بگیریم در این سطح وجود دارد . مثلث ما یک مقدار مساحت در بر می‌گیرد ، مطالبی که در داخل این مثلث قرار می‌گیرد مطالبی هستند که ما از آ ن سر در می‌آوریم یعنی ما می‌فهمیم چی به چی هست .


مطالبی که خارج از آن مثلث قرار می‌گیرد ، مطالبی هستند که ما نمی‌توانیم نظر بدهیم و شناخت و ادراک درستی به آن مسئله نداریم و فقط می‌توانیم نسبت به آن‌ها اطلاعات داشته باشیم .

مطالبی که روی ضلع آن مثلث قرار می‌گیرد ، مطالبی است که برای ما ماهیت گنگ دارد و قطعاً نمی‌توان در مورد آن نظر بدهیم. اگر انسان دانایی‌اش را تغییر ندهد ، هیچ‌چیزی نمی‌فهمد. در زندگی انسان چیزی که باعث می‌شود در انسان تغییر به وجود بیاید ، تشخیص است. چون وقتی ما تشخیص دادیم ، می‌توانیم انتخاب کنیم و وقتی انتخاب درست انجام دادیم زندگی‌مان تغییر می‌کند. پس انتخاب درست به تشخیص بستگی دارد.

باید این مثلث دانایی رشد کند و ما برای اینکه از مثلث دانایی بتوانیم استفاده کنیم ، باید ببینیم کدام ضلع یا کدام قسمت رشد کرده .

تفکر کردن مطلبی است که توی یک قالب و چارچوب انجام می‌شود ولی افکار این‌طور نیست. افکار جهت ندارد و ما می‌توانیم به هر چیزی فکر کنیم و هر موضوعی می‌تواند باعث فکر کردن شود. ما تصور ، تخیل ، توهم و یا چیزهای دیگر را داریم اما این‌ها تفکر نیست ولی می‌توانند در تفکر باشند یا در تفکر کردن به کار بروند.

شرط تفکر کردن این است که ما زمانی که روی موضوعی فکر می‌کنیم . یک جهت خاص داشته باشد و ما باید در یک جهت خاصی حرکت کنیم و اگر بخواهیم در جهت درست حرکت کنیم نیازمند یک سری معلومات و اطلاعات هستیم .

تفکر می‌تواند هم در جهت مثبت باشد و هم در جهت منفی .

مثال : برای مثلث دانایی. دانشجویی را در نظر می‌گیریم که می‌خواهد در چیزی به تشخیص کامل برسد ، در واقع همان دانایی را دارد یاد می‌گیرد، ما علم را بیشتر در آزمایشگاه می‌توانیم یاد بگیریم .

اولین شروع این هست استاد یک موضوعی برای ما توضیح می‌دهد ، این قسمت آموزش است. وقتی آموزش دیدیم استاد از ما می‌پرسد: فهمیدید؟ و ما می‌گوییم : بله . در اینجا ما می‌مانیم و وسایل آزمایشگاه ، ما باید آن آزمایش را انجام دهیم ، این می‌شود تجربه.

وقتی که انجام دادیم نتایج را می‌آوریم و شروع به تجزیه و تحلیل کردن می‌کنیم و این می‌شود تفکر.

در مثال آزمایشگاه ما می‌توانیم این 3 مسئله را تفکیک کنیم .

وقتی ما به انجام دادن این 3 مسئله می‌پردازیم زمان‌ها را باهم تداخل می‌دهیم یعنی زمانی که ما به حرفهای استاد گوش می‌دهیم در آن زمان به فکر این آزمایش هستیم که چی می‌شود یعنی که ما ظاهراً داریم آموزش می‌بینیم ولی در عمل آزمایش انجام می‌دهیم.

در کنگره هم این اتفاق می‌افتد. مثلاً : ما در لژیون نشستیم و استاد صحبت می‌کند اگر در ذهن و اندیشه ما چیز دیگری باشد یا راجع به گریز صحبت می‌شود ما در ذهنمان مواد می‌کشیم اینجا ما آموزش خودمان را عملاً از دست می‌دهیم.

وقتی که ما در حال آموزش گرفتن هستیم ، در مورد آموزش نباید قضاوت کنیم ، ما نباید به درستی و غلط آن تجزیه و تحلیل می‌کنیم ، مایی که چیزی بلد نیستیم. موقعی که صاحب‌نظر شدیم آن وقت می‌توانیم در مورد آن مطلب بررسی کنیم .

اگر بهترین استاد باشد و ما بیش‌ترین تمایل را داشته باشیم و خواهان شدید خارج شدن از اعتیاد باشیم اگر این قانون را رعایت نکنیم تبدیل به یک شاگرد کودن می‌شویم .

موقعی که داریم آزمایش را انجام می‌دهیم دیگر به حرف استاد نباید گوش دهیم و یک تجربه است و هر چقدر این تجربه را خاص تر انجام دهیم و موانع را کنار بگذاریم آن تجربه کامل تر می‌شود .

علت اینکه سفر ما طول می‌کشد و به 30 ماه می‌رسد این است که تجربه ناقص است و ما باید این تجربه را کامل کنیم .

در تفکر کردن ما دیگر به تجربه کار نداریم و به آزمایش کاری نداریم .

این 3 مرحله را باید تمرین کنیم ، هر وقت کاری انجام می‌دهیم ، سعی کنیم فقط آن کار را انجام دهیم. تفکر حرکتی است از یکسری مجهولات به یکسری معلومات یعنی ما یکسری مجهول داریم ، چیزهایی که نمی‌دانیم و می‌خواهیم این را به معلومات تبدیل کنیم ، برای همین مسئله شروع می‌کنیم به تفکر کردن .

حرکت ما در تفکر باید در جهتی باشد. اینکه ما تجسم کنیم که فکر و خاطرات در ذهنمان است این تفکر نیست . می‌توانیم از این خاطره و یاد در تفکرمان استفاده کنیم ولی تجسم خالی تفکر محسوب نمی‌شود . چون باید در جهت خاصی قرار بگیرد.

بنابراین ما برای اینکه تفکر داشته باشیم ، باید مسئله وجود داشته باشد .

تعقل یعنی کاری که از روی عقل است یعنی ما قبلاً به درستی آن رسیدیم ، حالا از تعقلمان استفاده می‌کنیم. کاری که راهنما برای رهجویش استفاده می‌کند . وقتی که رهجویش گیر می‌کند ، راهنما تعقل می‌کند ولی رهجو نمی‌تواند این کار را بکند چون راه را هنوز نرفته و باید بفهمد که چه تفکری درست است و چه تفکری غلط .

هیتلر فردی متفکر بود و محاسباتش بی‌نهایت دقیق بود.

ما یکسری داده‌ها داریم ، یکسری معلوماتی داریم که از آن‌ها استفاده می‌کنیم. یک مسئله شامل یکسری معادلاتی هست و یک تعدادی مجهول. اگر تعداد معادلات با تعداد مجهولات برابر شد ، از نظر ریاضی آن معادله قابل حل است .

اگر تعداد مجهولات بیشتر بود ، در آن موقع آن معادله بی‌نهایت جواب دارد و جوابی نمی‌توان پیدا کرد.در تفکر ما حتماً این وضعیت را داریم. یک تعداد معادله و یک تعداد مجهول داریم.

مثال : برای اعتیاد دلایل بسیاری به کار برده‌اند. گفتن اعتیاد علت ژنتیکی دارد ، اعتیاد در اثر فقر فرهنگی به وجود می‌آید ، اعتیاد در اثر مجاورت مواد به وجود می‌آید ، دلایل زیادی وجود دارد ، این دلایل هر کدام معادله است. ممکن است که آن معادله خودش دو مجهول داشته باشد. در نتیجه اتفاقی که در اعتیاد می‌افتد این است که 50 تا معادله با 150 تا مجهول. نتیجه این است که این معادله به سمت جواب ندادن حرکت می‌کند.

کنگره گفت که همه معادلات را دور بریزیم و همه مجهولات را دور بریزیم و ما یک مجهول داریم آن هم این است عدم آگاهی و شد یک معادله با یک مجهول.

ما می‌خواهیم مسئله‌مان را حل کنیم بنابراین باید حرکت کنیم. وقتی که معادله ما در این قضیه قرار بگیرد که اگر ما این را بخوریم مسموم می‌شویم در جواب تفکر ما در نقطه شروع این بوده که مسموم می‌شویم تفکر بعدی این است که چگونه حرکت کنیم که این مواد را از بدن خارج کنیم.

اگر می‌خواهیم تفکر کنیم ، باید مسئله داشته باشیم و باید یکسری قوانینی را داشته باشیم . اگر مسئله ما اشتباه باشد و یا قوانینی که برای شروع کار استفاده می‌کنیم ، قوانین اشتباهی باشند ، تفکر ما مسیر غلطی را طی می‌کند.

اول همه چیز مثل یک صفحه سیاه است شاید روشنی کمی وجود داشته باشد و به مرور زمان نقاط روشنی در آن صفحه به وجود می‌آید و وقتی این تفکر را ادامه می‌دهیم شروع به روشن شدن می‌کند.

وقتی تفکر شروع می‌شود 3 نیرو به آن کمک می‌کند القاء ، احیا و تحرک . هر کدام از این در زمان خود اثری ایجاد می‌کند .

موقعی که 3 ضلع مثلث دانایی باهم برابر می‌شود ، مسئله‌ای که برای ما خیلی پیچیده بود و نمی‌توانستیم به جلو پیش برویم شروع به حل شدن می‌کند و می‌توانیم احساس کنیم .

صور پنهان مهم است یا صور آشکار :

صور پنهان شامل خیلی از بخش‌ها می‌شود ، کالبدهای هفت‌گانه ما و مسائلی مثل عقل و حس و.......در صور پنهان است . از نظر میزان و مقدار خیلی بیشتر از صور آشکار است . صور آشکار است که اهمیت خاص خود را دارد هر کدام جایگاه خود را دارد. در درمان اعتیاد هر جفت آن‌ها مهم است.

آموزش‌هایی که  ما در کنگره می‌دهیم فقط مخصوص کنگره است. اگر کسی می‌خواهد آموزش کنگره را ببیند بهتر است به جاهای دیگر نرود. آموزش در سفر دوم ، آموزش دیدن معنی پیدا می‌کند .

عقل کل قادر مطلق است ولی عقل جزئی به معنی عقلی که هنوز توانایی حل مسئله را پیدا نکرده است.

عقلی که تکاملش کمتر بوده مسائل کوچک را می‌تواند حل کند و عقل‌هایی که تکامل آن‌ها بیشتر بوده مسائل بزرگ‌تر و بیشتری را می توانند حل کنند .

نویسنده : م -- باقری

منبع : وبلاگ آقای امیرحسین باقری


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

پیام سی دی اسیب شناسی..........یکشنبه 19 آذر 1396

سخن خوب..........دوشنبه 13 آذر 1396

سخن خوب..........دوشنبه 13 آذر 1396

چندجمله انرژی بخش..........دوشنبه 13 آذر 1396

پیام سی دی بار نیستی..........جمعه 10 آذر 1396

جلسه اموزشی خصوصی روز یک شنبه 96/9/5با استادی کمک راهنمااقاامیرحسین لژیون وایت..........دوشنبه 6 آذر 1396

سخن خوب..........دوشنبه 29 آبان 1396

جلسه اموزشی خصوصی روز یک شنبه 96/8/28با استادی کمک راهنمااقا امید..........دوشنبه 29 آبان 1396

سخن خوب..........شنبه 27 آبان 1396

سخن خوب..........شنبه 27 آبان 1396

سخن خوب..........شنبه 27 آبان 1396

کارگاه اموزشی عمومی روز پنجشنبه ۹۶.۰۸.۲۵..........جمعه 26 آبان 1396

جلسه ی عمومی روز پنج شنبه با استادی کمک راهنمای محترم اصغر آقا..........پنجشنبه 25 آبان 1396

ویدئو مراسم افطاری یک شنبه96/03/07 از شعبه أمین گلی..........دوشنبه 8 خرداد 1396

اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود..........جمعه 20 اسفند 1395

شرایط شرکت در اردوی درخت کاری..........شنبه 7 اسفند 1395

جلسه ی آموزشی مسافران ۹۵/۱۲/۳(وادی دوازدهم و اجرای آن)..........جمعه 6 اسفند 1395

جلسه ی پنج شنبه ۲۱بهمن ۹۵,هفته دیده بان..........جمعه 22 بهمن 1395

رهایی یکی از اعضای لژیون ..........جمعه 22 بهمن 1395

جلسه ی آموزشی خصوصی یک شنبه۹۵/۱۱/۱۷ به استادی مسافر حسن ..........سه شنبه 19 بهمن 1395

خلاصه ای از سی دی فضولی و آسایش..........یکشنبه 10 بهمن 1395

گزارش دومین سالروز رهایی مسافر امیرحسین..........یکشنبه 10 بهمن 1395

دلنوشته دختر مسافر حجت ،یکی از رهجویان آقای ساسانی..........شنبه 9 بهمن 1395

رهایی..........پنجشنبه 7 بهمن 1395

بهایی ارزشمند..........شنبه 2 بهمن 1395

خلاصه‌ سی دی منیت..........شنبه 25 دی 1395

نوشتار سی دی انرژی نفس از آقای مهندس دژاکام..........شنبه 18 دی 1395

کارگاه آموزشی عمومی مسافران و همسفران روز پنجشنبه مورخ ۹۵/۱۰/۱۶ ..........جمعه 17 دی 1395

تبریک سومین سالروز رهایی ..........پنجشنبه 16 دی 1395

اخبار تولد..........چهارشنبه 15 دی 1395

همه پستها